Måndag vilken skitdag

Fy värre än den här dagen va längesedan,sen till jobbet blev jag sen får jag ett samtal från skolan,Emil hade hade bråkat med en kompis,eller inte kompis,dom hade rivit varandra och tillslut hade E fått nog så han bet tag i honom.Fy säger jag,både jag och Johan har noll tolerans mot våld och det gäller även våra barn,så det va ingen lycklig E som jag mötte i skolan.
Jag tog med han iallafall,så han fick vara hos sin mormor istället.
Men fan för ljungskileskolan,E går ju på extra stöd i skkolan och diverse för att han behöver lite mer tid för att lära in sig saker,då tycker rektorn att han ska gå på särskola,så jävla funtad,bara för att han har svårt att lära in sig saker så e han ju inte sjuk liksom.
Han har inga böcker eller något i skolan för han kan inte ta in det än liksom,säger dom ,men när jag sa att han ska en läse bok så fick han hem den för att läsa ,sen läste han för lärarna och dom förstod ju inte att han kunde det,bara sån t får mig att se rött.
Han skulle få träffa psykologen/kuratorn för att se om han mår dåligt och sånt och jag och J va på möten med dom,då får jag reda på det idag att,dom har fått sluta för man har inte pengar för det,hallå meddelar man inte sånt,nä det får man reda på nu.
Åh blir så trött,vi får ju se hur det blir nu,men tycker synd om den andre pojken men även Emil för bägge gjorde ju fel,det e ju ändå bägge som va involverade.

På toppen av denna dag så skulle ju E dra ut sin onda tand och bara det tog två timmar,stackars E han hade nog väldigt ont,men nu ska han kunna äta utan att ha ont i munnen iallafall.

Sammanfattning så har denna dagen varit tuff mot oss om inte mer för E som vet att han har gjort så fel.

Det e inte lätt för något barn idag speciellt inte skolan som e så mycket tuffare än den va på min tid,det e synd om att han får en stämpel på sig,för det får man ,de vet jag själv av egen erfarenhet.

Ja nu ska vi alla vila iallafall imorgon e en ny dag.....

A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0